
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Recenzja książki: The Many Faces of Multilingualism. Language Status, Learning and Use Across Contexts
Kontakt: Agnieszka Maciąg-Fiedler
SOCJOLINGWISTYKA,
Tom 35 (2021): Socjolingwistyka
Abstrakt
Niniejszy tekst stanowi recenzję książki The Many Faces of Multilingualism. Language Status, Learning and Use Across Contexts pod redakcją Piotra Romanowskiego i Martina Guardado. Omawiana pozycja podejmuje problematykę wielojęzyczności, jednego z najbardziej dyskutowanych zjawisk w językoznawstwie stosowanym i socjolingwistyce w ostatnim czasie. Tom składający się z 11 rozdziałów, podzielony jest na dwie tematyczne części: „(Społeczno)-lingwistyczne aspekty wielojęzyczności” i „Pedagogiczne aspekty wielojęzyczności”. Autorzy (wszyscy wielojęzyczni), pochodzący z różnych krajów (np. z Polski, Łotwy, Kanady, Brazylii, Japonii, RPA), badają poszczególne kwestie związane z edukacją wielojęzyczną i analizują wyzwania wielojęzycznego społeczeństwa.
Słowa kluczowe
- Romanowski, P., and M. Guardado, eds. 2020. The Many Faces of Multilingualism. Language Status, Learning and Use Across Contexts. Boston – Berlin: Walter de Gruyter.
Referencje
Romanowski, P., and M. Guardado, eds. 2020. The Many Faces of Multilingualism. Language Status, Learning and Use Across Contexts. Boston – Berlin: Walter de Gruyter.